WHAT'S ABOUT MIX ?! •

Collective Rituals Drifting by Non Grata

with Anonymous Boh, Devil Girl, Lan Tchapat, Cie Terrain Vague, Jean-Christophe Petit, Elsa Mingot.

 

Préavis de Désordre Urbain #2010 • International Performance Festival

MARSEILLE • Théâtre des Bernardines • Du 18 au 25 Septembre 2010

Organisé par Ornic'Art / Red-Plexus

 

 

  • mix0371
  • mix0372
  • mix0373
  • mix0792
  • mix0798
  • mix0375
  • mix0377
  • mix0381
  • mix0386
  • mix0390
  • mix0398
  • mix0391
  • mix0392
  • mix0397
  • mix0819
  • mix0821
  • mix0403
  • mix0402
  • mix0844
  • mix0410.
  • mix0400
  • mix0401
  • mix0838
  • mix0836
  • mix0848
  • mix0828
  • mix0854
  • mix0412
  • mix0413ok
  • bootstrap slider
  • mix0831
bootstrap carousel by WOWSlider.com v9.0m

 

What's about mix ?!

 

Mix intelectual, mix animal, mix ethnical, mix sexual...? The question is how to share an action.

Anonymous Boh using loadspeakers introduce the performance. Giving a lecture of it, talking about collective intelligence...

Compagnie Terrain vague is roaming, wearing big wood of deer.

Elsa Mingot as question mark.

Devil Girl is burning a cake. Later, arrive with a huge balloon, inflated in the helium and filled with feathers.

Lan Tchapat, as double faces, is making up & singing... mixing the burning cake & distribute. Then, covered with flour, she plays some drums with three basins

 

Sous la forme de tableaux vivants inspirés par une esthétique surréaliste, cette performance présente plusieurs actions simultanées.

D’un dialogue parfois disjoint entre les différents personnages, le corps est ramené à une fonction d’objet sculptural.

Le regard contemplatif des chimères défile sur un spectacle où s’y rencontre des espèces hybrides menant des actes improbables, issus de récits fantastiques. Flammes, ballon d’hélium, envol de plumes, bruine de farine, haut-parleurs & percussions...

Les scènes évoluent sur ce fil d’écriture improvisée, en soulevant la même question :

What’s about mix ? Collective inteligence ? Le discours comme le geste est pataphysique.

 

© Photos : Kamran Kavoussi & Bernard Sarré